Klama |
Wysłany: Sob 9:48, 29 Lip 2006 Temat postu: Wszystkie problemy z pingami i lagami- ustawienia |
|
Przydatne komendy które ułatwią ci gre. Jak znasz inne to podaj
Komendy majace wplyw na ping i lagi.
/com_maxfps
/Rate
/cl_maxpackets
/snaps
/cl_packetdup
/net_noudp
/cl_timenudge
Działanie komedn sieciowych rozumiem tak:
(Mogę sie mylić nie jestem pewien)
Wszystkie komendy sieciowe są takie same w grach na egine Q3 (Q3, RTCW, ET) ich dziłanie polega na określaniu jak dużo informacji na sekunde zostanie przesłanych z serwera do klienta (gracza) i z powrotem.
Opis komend można bez problemu z palcem w dupie znaleść na necie, było nawet dokładnie opisane na Hive, no ale jak ktoś nie potrafi korzytsać z google to zamieszczam ten tekst.
RATE
Chodzi tu mniej więcej o ilość bajtów wysyłanych do serwera (i z serwera) od klienta.
To jest tak jakbyś sobie ustawił transfer maksymalny (tylko że w Wolfie).
Na szerokich łączach typu DSL nie ma przeciwskaząn żeby ustawić /rate jak najwięcej natomiast na modemach (gdzie mamy transfery max po kilka KB czy ISDN kilkanaście KB) ustawianie rate powyżej 10000 czy nawet 7000 mija się z celem.
Zwiększenie rate /przy:
Dobrym szybkim szerokim łączu - polepszy się ping.
Słabym wolnym łączu - pogorszy się ping.
Jeśli laguj z winy serwera to też lepiej zmniejszyć /rate.
Jak ustawić /rate ? Formuła jest następująca:
Bierzemy ilość Kbit wyciąganych na naszym łączu (np 128 Kbit) dzielimy je przez 8 lub przez 16 lub przez coś pośrodku (raczej dzielić przez coś bliżej 16)
Wynik z dzielenia wychodzi w tym przypadku od 8 do 16 - Mnożymy to przez 1000. Wychodzi rate od 8000 do 16000.
Z tego przedziału wybieramy sobie /rate przy którym mamy najlepsze warunki (np 10000).
Usatwianie /rate nie ma sensu podczas gry na LANIE - tam są troche inne zasady.
optymalne wartości:
Neo+ i inne szybkie łącza /rate 15000 do 25000.
Kablówki (Chello, ACN), ISDN: od 10000 do 15000.
SDI: około 10000 lub mniej.
modemy: około 5000.
Admin serwera może na nas wymusić maksymalne rate komedną /sv_rate. Jesli jest /sv_rate=10000
to nasze /rate=25000 działa tak samo jak /rate=10000
SNAPS
To jakby częstotliwość działania serwera z klientem (w Hz - czyli ile razy na sekunde). Trudno mi to wytłumaczyć - to jakby ilość cykli komunikacji klient-serwer na sekunde. Wartośc ta może być tylko wielokrotnością 20 także ustawianie innych /snaps niż 20 czy 40 jest bezsensu.
Podobnie jak z /rate im lepsze łącze tym ustawiamy większe /snaps (40) w celu polepszenia warunków.
Na słabych łączach ustawiamy mniejsze (20)
Optymalne wartości
LAN, Neo+, kablówki (Chello, ACN) - snaps 40.
SDI, ISDN - snaps od 20 do 40.
modem - snaps 20.
CL_MAXPACKETS
Ilość pakietów wysyłanych na sekunde od klienta do serwera i z powrotem.
Czym większe /cl_maxpackets tym większy ping (minimalnie - powinno to być max kilka-kilkanaście ms różnicy) ale większa płynność podczas gry.
Niektórzy wolą mieć większe /cl_maxpackets i trochę większy ping niż mniejsze /cl_maxpackets i mniejszy ping ale za to czesto skaczący.
Optymalne wartości:
LAN - cl_maxpackets 100
Neo+ - cl_maxpackets od 60 do 100
kablówki (Chello, ACN) - 60
ISDN, SDI od 30 do 60
modem 30
CL_PACKETDUP
To chyba odpowiada za duplikacje pakietów (dodatkowe pakiety). Ustawiamy 1 jak mamy packet losty.
Nie jestem pewien czy włączenie /cl_packetdup nie zwiększa zapotrzebowania na łącze. Niektórzy proponują ustawianie /cl_packetdup 1 na słabych łączach (modemy) a 0 na dobrych.
Ja proponuje włączać to tylko wtedy kiedy mamy duże packet-losty. Napewno na Lanie musi być 0.
CL_TIMENUDGE
Nie powoduje zmniejszenie czy zwiększenie pinga ale jakby niweluje skutki lagów, pingów.
Wartości mogą być od 0 do -50 (MINUS !!!).
Formuła na ustawienia /cl_timenudge:
Niektórzy proponowali ustawić /cl_timenudge=-(nasz_ping/2). Ja myślę że to nie jest najlepsze i lepiej ustawić /cl_timenudge równe naszemu pingowi dzielonemu przez 5 (z minusem).
Bardzo ciężko wyjaśnić mi na czym polega działanie /cl_timenudge. Ktoś kiedyś powiedział że to taki sztuczny lag który zwiększa płynność gry przy duzym pingu.
COM_MAXFPS
To nie jest komenda ustawień sieciowych !. Chociaż niektórzy doszukują się związków z /cl_maxpackets i mają ustawione /cl_maxpackets i /com_maxfps na tyle samo (np 76).
Com_maxfps określa maksymalną ilość klatek/s (fps) wyświetlanych przez grę. Zaraz ktoś się zapyta ? po co ograniczać ilość klatek/s ? Po to żeby nie skakała. Niektórzy wolą mieć stałe (chociaż mniejsze) fpsy niż większe ale za to skaczące.
Jesli twój sprzęt potrafi w każdym miejscu wyświetlić 300 fps a wpiszesz sobie com_maxfps 125 to będziesz miał stałe 125 fps.
Poza tym w grach na engine Q3 jest taka właściwość że skoki lepiej wychodzą przy STAŁEJ !! ilosć fps takiej jak: 43, 75, 125, 333 (ta ostatnia raczej nie do uzyskania).
Mniejsze com_maxfps (np 41) to również mniejszy odrzut broni snajperskiej.
Optymalne ustawienia:
MAsz cały czas powyżej 125 fps (np 150-160) - ustaw sobie /com_maxfps 125.
Fpsy skaczą ci od 80 do 100 - ustaw sobie /com_maxfps 75.
Masz 40-50 fpsów - usatw sobie /com_maxfps 43.
NET_NOUDP
Ta komenda za nic nie odpowiada. Ma być 1 i już. Pomysł wyłączania UDP czy TCP/IP w Wolfie grając po sieci jest jak najbardziej idiotyczny. Natomiast można ustawić sobie /net_noipx =1
PUNKBUSTER
Oczywiście ustawienia sieciowe są też limitowane przez PB i nie można ustawić dowolnych
rate może być tylko w przedziale: 5000-25000
snaps może być tylko w przedziałe: 20-40
cl_maxpackets może być tylko w przedziale: 30-100
cl_timenudge może być tylko w przedziale: 0 do -20
com_maxfps - nie może być ustawione poniżej 41 (z mniejszym snajperka strzelałaby praktycznie bez odrzutu) |
|